Află mai multe despre Ajutor de Înmormântare

Ce reprezintă ajutorul de înmormântare?

Suma de bani primită de o persoană care suportă cheltuielile în cazul unui deces reprezintă ajutorul de înmormântare.

Cuantumul se decide anual, iar suma este nerambursabilă. Acest ajutor financiar se obține în urma unei solicitări directe la:

  • casa teritorială/sectorială de pensii sau
  • instituția care se ocupă de gestionarea bugetului asigurărilor pentru șomaj.

Cui se acordă ajutorul de înmormântare?

Ajutorul de înmormântare se acordă în caz de deces:

  • unei persoane asigurate (contribuabil la sistemul de asigurări sociale de sănătate),
  • unui pensionar (persoană care a contribuit la sistemul de asigurări sociale de sănătate),
  • unui membru de familie pensionar sau care nu era asigurat la data decesului.

Cine beneficiază de ajutorul de înmormântare?

De regulă, cei care beneficiază de acest ajutor financiar de la stat sunt persoanele care se ocupă de înmormântarea decedatului:

  • soțul,
  • soția,
  • copiii biologici,
  • copiii adoptați,
  • părinții soților,
  • bunicii soților.

În cazuri speciale, ajutorul de înmormântare poate fi solicitat de cineva care nu este rudă directă cu decedatul, dar oferă dovezi că a suportat cheltuielile de înmormântare.

Cum se obține ajutorul de înmormântare?

Pentru obținerea acestui ajutor financiar, este necesar un dosar cu acte care trebuie să conțină:

  • cerere tip pentru ajutorul de înmormântare,
  • cupon de pensie (depinde de caz),
  • certificat de deces în original și copie,
  • actul de identitate al celui care solicită ajutorul financiar, original și copie,
  • dovezi în original și copii care atestă că solicitantul a suferit cheltuielile pentru înmormântare.

Unde se depune dosarul cu acte pentru obținerea ajutorului de înmormântare?

Dacă decedatul era asigurat, pensionar sau rudă a unei persoane care beneficiază de asigurare, dosarul este depus la casa teritorială/sectorială (în cazul capitalei) de pensii.

Dacă cel care a decedat era în șomaj, dosarul este depus la ANOFM (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă).

Khala îți stă la dispoziție

Khala a fost fondat cu dorința de a ajuta oamenii în momente de criză.

Te-ar mai putea interesa

Îndrumare și asistență

Doliul vine la pachet cu o sumedenie de emoții pe care ne e greu să le travesăm de unii singuri. Articolele noastre de îndrumare și asistență sunt concepute să te ajute să îți recunoști stările, să le înțelegi și să le integrezi în viața de zi cu zi.

Costurile repatrierii decedaților – de ce Khala Funerar are cele mai bune oferte

Repatrierea unei persoane dragi, decedat în străinătate, este un proces dificil. Pe lângă durerea pierderii, familia trebuie să se gândească și la partea financiară. Prețurile pentru repatriere pot varia mult, în funcție de țară și distanță. Khala Funerar oferă însă soluții eficiente și tarife corecte, fără costuri ascunse.

Ce să eviți atunci când alegi o firmă pentru repatrierea decedaților

Alegerea firmei de repatriere, în cazul unui deces în străinătate, este un pas important. Familia vrea ca totul să se facă rapid, corect și cu respect. Din păcate, nu toate firmele oferă servicii la nivelul promis. Iată ce trebuie să eviți.

Ghid complet pentru repatrierea decedaților

Repatrierea este aducerea în țară a unei persoane care a decedat în străinătate. Procesul poate fi complicat, dar cu ajutorul unei firme specializate, totul devine mai simplu. Khala Funerar a pregătit acest ghid pentru familiile care trec prin astfel de momente grele.

Disponibilitate 24/7

Suntem aici să te ajutăm!

Dacă sunteți în căutarea unei agenții accesibile pentru servicii de repatriere a unei persoane decedate în România, ne puteți contacta. Oferim tarife competitive și fără complicații, pentru cei care doresc să evite stresul și agitația în această perioadă dificilă.

What can we help you with?
Select option
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.